Як працює страхова компанія під час карантину?
Страхова компанія АСКА продовжує працювати під час карантину та надавати увесь спектр послуг, в тому числі послуги з медичного страхування. Ми укладаємо нові страхові угоди, оформлюємо пролонгацію діючих контрактів та, звичайно, здійснюємо страхові виплати. Більша частина співробітників працює у дистанційному режиме. Ми забезпечили тих, хто відвідує офіс масками та рукавичками. У приміщеннях знаходяться санітайзери, проводиться регулярна дезінфекція та провітрювання.
Чи здійснюється обслуговування застрахованих за програмами медичного страхування (ДМС)?
Так, ми продовжуємо роботу з обслуговування наших клієнтів за програмами ДМС (ДМС – програма добровільного медичного страхування, найчастіше це корпоративна програма, що надається за рахунок підприємства для його співробітників). Більш того, для забезпечення якісного сервісу та неперервної роботи АСКА збільшила кількість лікарів-операторів медичного асистансу, щоб якомога швидше реагувати за запити клієнтів під час епідемії.
Звичайно, ми щодня відслідковуємо ситуацію з COVID-19, проводимо роботу з медичними закладами, координуємо дії наших колег – все заради того, щоб наші клієнти отримали послуги у повному обсязі та були впевнені, що страхова компанія залишається поруч і надає максимум можливої допомоги у ці часи.
Як саме АСКА допомагає клієнтам з підозрою на COVID-19?
На сьогодні всім клієнтам, застрахованим за програмою добровільного медичного страхування, надаються послуги згідно умов договору та програми страхування. Це означає, що клієнт, як і раніше, звертається до цілодобового медичного асистансу, повідомляє симптоми та отримує повний перелік послуг – незалежно від симптомів.
Якщо ж буде встановлений діагноз COVID-19, подальша медична допомога надається державою і за державний кошт. Такими є законодавчо встановлені правила, і ми дотримуємося їх, як і всі інші страхові компанії.
Зараз є декілька прикладів, коли, лише завдяки роботі медичного асистансу АСКА, нашим клієнтам вдалося викликати «швидку допомогу», або запросити лікаря додому під час карантину. Але ми не вважаємо це привидом для гордості, бо ми просто робимо те, що маємо робити – допомагаємо клієнтам бути здоровими!
Що робити, якщо клієнт підозрює у себе COVID-19?
При появі симптомів гострої респіраторної інфекції ми радимо своїм клієнтам:
- залишатися вдома
- зателефонувати до медичного асистансу та повідомити свої скарги
- дотримуватись порад та рекомендацій лікаря-координатора.
Якщо ви перебували за кордоном, або мали попередні контакти з хворими на коронавірусну інфекцію, обов’язково повідомте про це лікаря-координатора.
При наявності підозри на COVID-19, ви маєте чітко дотримуватись алгоритму дії, визначеному державою. Цей алгоритм передбачає залучення лише спеціалізованих служб та надання медичної допомоги в чітко відокремлених клініках.
Звертаємо вашу увагу на те, що оплата тестів на коронавірусну інфекцію COVID-19 не передбачена більшістю договорів страхування.
На початковій стадії COVID-19 має такі ж симптоми, як інші гострі респіраторні захворювання. Визначити наявність COVID-19 можуть тільки спеціальні тести. Тому у разі появи перших симптомів ГРВІ невідкладно зверніться до свого сімейного лікаря, який за необхідності направить на такий тест.
Якщо у вас не має сімейного лікаря?
Радимо вам підписати декларацію з сімейним лікарем, бо саме до нього необхідно буде звернутись при підозрі на COVID-19. Лікарі нашого медичного асистансу допоможуть брати сімейного лікаря та оформити декларацію. Доречи, декілька приватних медичних закладів вже отримали ліцензію і ви можете обрати сімейного лікаря також у приватних клініках.
Чи зросла кількість звернень по допомогу за програмами ДМС?
За статистикою березня та перших двох тижнів квітня, таких звернень, на щастя, не стало більше – крім випадків, пов’язаних з панічними настроями. Наразі деякі клієнти телефонують до медичного асистансу при перших же симптомах ГРВІ, але ми цілком можемо їх зрозуміти. Але зниження загального рівня звернень є результатом, на нашу думку, вчасного впровадження карантину та інформаційною політикою, що проводиться як ЗМІ, так і командою АСКА для наших клієнтів: ми усіляко заохочуємо всіх застрахованих суворо дотримуватись правил карантину, особистої гігієни та уважно слідкувати за станом власного здоров’я.
Чи змінилися принципи співпраці СК АСКА та медичних установ під час карантину? Якщо так, чи заважатиме це застрахованим у отриманні медичних послуг?
У зв’язку з повідомленням про надзвичайну ситуацію, у березні-квітні були внесені зміни в роботу медичних закладів України. Наприклад, низка приватних клінік та відділень у державних медичних закладів були закриті, а деякі готові надавати допомогу тільки в невідкладних ситуаціях.
Звичайно, це дещо обмежує можливості вибору клініки для отримання послуг у межах програм ДМС. Тому ми просимо клієнтів з розумінням поставитися до цієї ситуації. Ми надаємо послуги у повному обсязі, але, можливо, їх доведеться отримати не в тій клініці, де ви звикли обслуговуватися за звичайного ритму життя.
У той же час, заявилися і нові зручні можливості. Наприклад, низка приватних медичних закладів пропонує нову послугу – це онлайн- консультація лікаря. Її можна отримати по телефону, viber чи skype. При цьому можна проконсультуватися не лише з терапевтом, а й з вузьким фахівцем: наприклад, ендокринологом. Такий формат дозволяє скоротити соціальні контакти та знизити ризики захворювання на COVID-19, не залишаючи застрахованих без медичної допомоги.
Перелік медичних установ та порядок роботи з пацієнтами в СК АСКА щодня оновлюється та передається до наших лікарів-координаторів, які в подальшому організовують медичний сервіс та запис до необхідного лікаря.
Які медичні послуги взагалі не вдасться отримати під час карантину?
Мабуть чи не єдиний такий тип послуг – це стоматологія. Сьогодні стоматологічні клініки України здійснюють лише екстрений прийом. Наразі, це чи не єдине суттєве обмеження для застрахованих, які мають програму ДМС з покриттям планового стоматологічного лікування.
Також варто звернути увагу на те, що не всі приватні медичні заклади надають послуги щодо транспортування, госпіталізації, діагностики та лікування пацієнтів з підозрою на COVID-19. Вони залишають за собою право відмовити в наданні консультативно-діагностичних послуг за наявності такої підозри.
Чи забезпечує страхова компанія своїх клієнтів необхідними ліками?
Так, звичайно, забезпечує, якщо це передбачено програмою та договором страхування ДМС. Варто лише врахувати, що наразі в аптеках спостерігаються перебої з постачанням жарознижуючих препаратів – таких, як парацетамол.
Чи можна під час карантину самому звернутися до лікаря, а потім отримати відшкодування від страхової компанії?
Враховуючи поточну ситуацію, це цілком прийнятний формат. Клієнту варто лише повідомити медичний асистанс АСКА до того, як здійснювати візит у лікарню.
Крім того, для дотримання норм карантину ми спростили процедуру подання документів на отримання страхового відшкодування. Якщо клієнту довелося сплатити за медичні послуги самому, то в період дії карантину достатньо подати підтвердження витрат (наприклад, чек, квитанцію з медичного закладу) на електронну пошту СК АСКА. Але ми рекомендуємо зберігати оригінали платіжних документів до закінчення карантину.